måndag 9 juli 2012

Minnen

Hej hopp! Jag får dyka upp lite som gubben i lådan här tror jag. Jag kan skylla på en hel hög med saker varför inget blir skrivet här :P
Men framför allt håller jag på att bocka av min lista på "saker att få klar som jag lagt åt sidan ett tag", å då måste jag vara hård mot mig själv, inte börja på något annat förrän en viss sak är klar hehe...

Så nu tänkte jag faktiskt presentera en av dom saker jag äntligen lyckats få klar, det har verkligen tagit sin lilla tid, men med det har följt många trevliga stunder :)
Jag har gjort en liten annan variant av fotobok, det blev nämligen en bok om min mormor och morfar. Om deras uppväxt och liv. Då jag har turen att ha dom kvar i livet ville jag passa på att intervju dom och skriva ner sådana speciella minnen som bara dom kan berätta och samla det i boken. Jag har suttit med deras gamla kort och scannat in och skrivit lite kring olika händelser.








Så dyk ner bland minnena och skapa, jag tycker att det har varit jätte intressant att få reda på mer om hur min mormor och morfar har haft det under sin uppväxt. Nu får jag besöka min farmor och farfar :)

1 kommentar:

  1. guuud va roligt att ha kvar!! Alla bilder, minnen och berättelser som bara de kan berätta... Jätte kul att samla allt sånt i en bok!
    Önskar att jag åxå hade en sån bok, men tyvärr har jag inte den turen att varken ha mor- eller farföräldrar kvar i livet... :(
    Så ta vara på dessa minnen, berättelser och ta en massa bilder, man vet aldrig när det är för sent...

    SvaraRadera