måndag 18 januari 2010

Utmaning

Jag har inte gjort något nyårslöfte, däremot lovade jag mig själv att försöka leva mer i nuet, känns kanske som något som står i expressens söndagsbilaga "lär dig leva i nuet" :P

MEN det känns som en ganska "bra grej". Jag börjar däremot inse att det kommer bli en utmaning, för vad har jag suttit och gjort idag!.. jo, jag har planerat vecka för vecka, ända fram till vecka 22, sedan kommer resan, förhoppningsvis får jag sommarjobba några veckor och vipps så är vi inne i Augusti och jag har hela mitt liv i min almenacka!
Snacka om att leva i nuet, eller?! hm..

Men så insåg jag att leva i nuet det handlar ju om att njuta av de små sakerna, promenaden, den goda middagen, det trevliga sällskapet, en god kopp te.. bara att stanna upp, njuta och uppskatta varje dag precis som den är! vardagslyx! Det här ska nog gå.. planeringen klarar jag mig inte utan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar