onsdag 3 november 2010

Mycket som ska in..

.. i ett litet huvud. Men ack, så klok man blir! Eller.. ?! ;)
Har haft en riktigt intressant föreläsning av en Dietist kring kost för hjärt- och kärlsjuka idag. Känner att det är en del man kan ta till sig själv även. T.ex. det här med vätskeintag, dagligt rekomenderat intag är 1-1½ L/dag. Det visste jag sedan tidigare och jag vet att jag är värdelös på att dricka, men det jag inte visste var att då räknas t.ex. kaffe, te och saft in i det, vipps så tror jag faktiskt man får i sig det dagliga intaget utan att man tänker på det! Å om vi nu tar det åt andra hållet så kan det vara rent livsfarligt att bälja i sig för mycket vatten. Hon berättade även att många yngre flickor har blivit inkontinenta pga att de hela tiden går med en vattenflaska i handen och dricker vatten stup i kvarten, det blir också en stor belastning för urinvägar och njurar.. vilket man kanske inte tänker på! Riktigt intressant tycker jag..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar