torsdag 8 april 2010

Boktips

Tänkte tipsa om en jätte bra bok för den som är intresserad att läsa om "att lära sig acceptera det vardagliga". Det är Anna Kåver som är leg. psykoterapeut som skrivit boken och den heter Att leva ett liv, inte vinna ett krig, om acceptans.


För att uppnå lycka har vi människor under lång tid utvecklat och förfinat olika metoder för att fly och undvika lidande i alla former, både i vårt inre och i det yttre livet. Ställda inför det faktum att svåra saker händer, vill vi ändå inte gärna se det med öppna ögon...

Med acceptans menas att välja att se, ha och stå ut med både den inre och den yttre verkligeheten utan att fly, undvika, förvränga eller döma den och att handla utifrån denna verklighet effektivt och i riktning mot sina värderingar och mål.

2 kommentarer:

  1. Det håller jag med om att den boken har många bra och tankvärda resonemang att ta till sig. Jag har även läst boken: vem är det som bestämmer i ditt liv? av Åsa Nilsonne. Anna Kåver och Åse Nilsonne har haft ett sammarbete med dessa två böcker! Så om du inte läst den så tycker jag att du ska det! Den röda tråden i den boken är den medveten närvaron för att uppnå framgång! Pesonlig utveckling är båda böckernas syfte, och det är aldrig fel! :) /Karin

    SvaraRadera
  2. Ja just ja, det såg jag nått om. Tack, det ska jag göra! Kram =)

    SvaraRadera