lördag 28 augusti 2010

Vad är lycka?

Har precis läst en fantastisk bok, som får en att tänka till lite extra på livet och vad som är betydelsefullt. Den handlar om en kvinna som vid 39 års ålder får en stroke och blir helt förlamad och hon har också tappat talförmågan, det är hon själv som skrivit boken och den handlar om hennes kamp tillbaka till livet, det andra livet. Innan stroken var hon en framgångsrik försäkringsmäklara med egen firma i Stockholm.

"I fem dagar låg jag medvetslös på matsalsmattan innan de fann mig. När jag vaknade upp på sjukhuset hade jag ingen aning om vad som hänt. Jag var totalförlamad och kunde inte längre tala. Jag hade drabbats av stroke." Ingrid Trollsten

När man läser boken får man många tankar, speciellt har jag funderat på vad lycka är. Det är så olika för varje människa, men jag tror att så länge man kan skratta någon gång ibland, spelar det ingen roll om jag går på två ben eller sitter i en rullstol. Livet går upp och ner, men däremellan måste man hitta de saker som gör en glad och njuta av det för stunden, eller kanske finna nya saker som gör att man blir glad. Det tror jag är lycka.


Mitt andra liv av Ingrid Trollsten

Ingrid avled oväntat i februari i år i en mystisk lägenhetsbrand och hennes bok har getts ut postumt. http://www.expressen.se/Nyheter/1.1908833/forfattare-hittad-dod

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fick ett bokbud av min bror idag, måste visa en bild på det för jag skrattade när jag fick det! Tack Jossan!! :D

Om man vill beställa böcker från internet till ett bra pris kan jag rekomendera http://www.lycknis.se/, jag har tidigare beställt nästan all min kurslitteratur därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar