lördag 25 september 2010

Nusnäs

Idag har jag och min rums granne haft en riktigt trevlig dag på vift i Mora trakterna, lite shopping och fika i Nusnäs, visst låter det stort! ;) Sedan lite span på vart vi ska ta vägen ikväll, det finns ett ute ställe här i Mora typ, men ikväll händer det grjer på Mora parken också, svåra val det här ska ni veta.

Tyckte även det var lite kul att jag träffade folk på alla ställen vi var på som jag heja och pratade med och då tycker jag att jag inte känner någon här.. jag drog slutsatsen att Mora är ganska så litet! Men konstigt nog, när det nu är så litet, får min kära mora vän stå ut med mina samtal om vart jag ska åka när jag inte hittar. Jag drar slutsatsen att jag hittar dåligt. De är tur man har snälla vänner som står ut ;)
Det är Nusnäs gamla skola som är omgjort till Café, jätte mysigt och verkligen värt ett besök om man är i dom trakterna
Ett av rummen där man kunde sitta och fika
En massa hembakat och välja på, för mig blev det en äppelkaka
Sadaf valde den lite mer exotiska rödbetskakan
Den gamla skolbänken
Ikväll ska vi slå "träsko-klackarna" i golven bland kullor och masar. Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar