söndag 16 januari 2011

I fäders sockor, skor och spår

Idag vill jag ge mig själv en stor applåd, jag gav mig ut på längdskidor för första gången på år och dar (var nog när jag gick på gymnasiet senast) och jag åkte hela 1 mil, otränad som jag är också så tycker jag det var riktigt bra gjort av mig! :) Måste ju som komma igång nu när jag kanske råkat säga lite för mycket "ja men det skulle ju vara roligt att vara med i stafettvasan" jo, tjena..fortsättning följer ;)

Jag vet ju inte om jag hade ultimata skidförhållanden, spöregn, nollgradigt och isiga spår och jag gav mig på vasaloppsspåret av alla spår, jag hade ju kunnat hålla mig på något ställe där jag slipper bli omkörd stup i kvarten av elitåkare. Jag beskriver mig själv som en söndags åkare, gubbe med keps i skidspåret, det är jag det!

Men jag kämpade på där, i fäders spår med mormors skidor och gammelmormors stickade sockor :)

Gammelmormors stickade sockor, hon har varit död så länge jag levt så jag tycker det är lite häftigt att jag fick ett par helt oanvända sockor som hon stickat :)

Mormors skidor

Bara så att ni tror på mig så har jag bevis ;)
Nästa gång får jag väl åka ända fram till Eldris, nu vände jag innan det..men nära var det kan ni se på kartan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar