söndag 2 maj 2010

Mora och de fyra vännerna

Har haft en helt underbart trevlig helg med mina underbara vänner =) Nu har dom åkt norrut och jag är kvar här nere i Dalarna, det känns riktigt tomt. Känner mig rätt trött efter en full proppad helg, jag kör en kort sammanfattning av vår helg ;)


Fredag kväll kommer vi ner och beger oss ut i Mora för att lite väl sent försöka hitta något att äta, vi prickar rätt och hamnar på enda utestället som finns här! Kvällen avslutas på dansgolvet där det blev både disco, bugg och styrdans, riktigt kul! Lördagen började med ett besök till Nusnäs och alla dalahästar, sedan tillbaka till Mora för att konstatera att det är första maj och allt är stängt.. ett fik var öppet och vi begav oss sedan till Gesunda för att titta in Snowrider Hillcross, som slutade med att vi istället var på ett eget älgsafari och ingen skoter så långt ökat kunde nå. Inte älg heller för den delen, men en safan.. Tillbaka mot Mora för att njuta av en god middag och in en sväng på bion för att titta på Iron man 2, sedan var tanken att vi skulle skaka loss på dansgolvet igen. Men då var vi för trött... Idag for vi till Rättvik för att gå på marknad och åka gocart, det blev inget av det då vi är före vår tid, istället hamnade vi ute på långbryggan.


På besök i dalahästens hem. Fråga inte hur vi kom upp :P
Elin och jag provade på att vara skyltdocka i Mora
Jim och Elin på vår safari tur
Är det en älg Markus ser?
Jag fick syn på en "Safan" (fasan) och Jim och Elin ville inte missa den. För övrigt det ända djuret vi såg på vår safari tripp...

Jag och Elin på långbryggan i Rättvik ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar