torsdag 13 maj 2010

Släkten Nohrstedt

Idag har jag, mamma och mormor varit och hälsat på vår släkt i södra delarna av Dalarna. Min morfar kommer därifrån så vi har en stor del av vår släkt där och det är alltid så trevligt att komma dit och träffa dem. Mormor och morfar hade sommarstuga där tills för några år sedan så när jag var mindre var jag alltid där på sommrarna med dem.


Morfar, hans mor och far och alla syskon.. så ni förstår nu kanske varför vi har en stor släkt där ;)

Morfars föräldrahem, i närheten där byggde sedan mormor och morfar sin sommarstuga.

Då många av morfars syskon också byggde hus vid föräldrahemmet döptes vägen för några år sedan till Nohrstedtvägen

Sen tänkte jag bara avsluta med en bild och säga att tro det eller ej sommaren är på väg ;)

2 kommentarer:

  1. Hej jag heter Liv nohrstedt och min farfar är pojken med randig tröja i mitten på bilden.
    jag bor i söderbärke.

    SvaraRadera
  2. Hejsan! åh, vad kul :)
    Var du med på släktträffen som var 2009?

    /Hanna

    SvaraRadera