lördag 31 juli 2010

Motorsport

Med ett avslutat fotbolls VM och ett pågående fridrotts EM i sommar, så kan jag säga att det intresserar mig inte ett dugg, speciellt inte fotbollen (som vi fick uppleva genom hela Europa). Därför blev jag så glad i morse när jag vaknade av ljudet till motorer, det lät som att jag hade vaknat upp på en stor crossbana, är det inte härligt så säg (det där hade ni inte trott jag skulle säga för 10 år sedan va mama och pappa!?)!

Jag slår ett stort slag för Mora-bornas motorintresse, här trivs jag! Åter till detta fantastiska ljud jag vankade till så är det för att det i helgen är "Hela Mora Surrar" och jag förstår namnet för det surrar verkligen i hela Mora. Jag är dessutom väldigt imponerad över att kommunen här går med på att de får köra dragracing (streetrace) och racerbåtar MITT i stan! Hemma har vi en jätte fin dragracingbana lååångt utan för stan, men det är på håret att de ens får köra två tävlingar/år. Och då ska vi inte tala om Crousingen, som inte får gå genom stan längre! Fler Mora politiker hemma tack ;) Idag drar Classic Car Week igång i Rättvik så förhoppningsvis blir det lite besök där för att skåda alla fina bilar.
Kolla in stilen han har på flakmoppen för att minska luftmotståndet, 75 km/h kom han upp i!

Detta var VM-kval, lite häftigt att de har de i Siljan

180 km/h körde de i ungefär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar