söndag 14 februari 2010

Backtävling

Har idag befunnit mig i Gällö (tänk att i den lilla byn spenderade jag mina helger för några år sedan, vad man nu gjorde där, värt att fundera över) och tittat på SM kval i backe/skoter, riktigt trevligt enligt mig =)
Det var väl någon "lerknöl" på crossbanan som träffade mig i huvudet och fick mig att vakna upp för dessa sporter. För jag kan erkänna att jag först HATADE att åka med när lillebror skulle tävla. Sen vipps befann jag mig på alla möjliga håll i sverige på tävlingar utan familjen och vart så introducerad i skotercrossen... En av mina kursare kan inte förstå mitt intresse, att åka 15 mil och titta på skoter är en helt annan värld för henne säger hon (ska tillägga att hon kommer från stockholm hehe).
Åter till dagens tävling så hade vi tre förare att heja fram!

Emil, Jonas och Markus körde i samma heat först

Emil knep en första plats

"Depå häng"..

Fick lära mig att det var jordgubbssmak på nödstoppen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar