måndag 1 februari 2010

Bollnäs

Har haft en otroligt rolig helg i Bollnäs med min käre vän Elin =) Tack för att jag fick följa med!

Började dock fredagen med en tripp till Östersund "igen", där vår stockholms kamrat konstaterade att vi hade fått MYCKET snö och undrade om "bergen" kring sundsvall var det vi kallade fjällen =). Östersundsdagen var en uppstart av en kurs i KBT (kognitiv beteende terapi) som jag ska läsa i några veckor framöver.

Sedan tog jag tåget från Östersund till Bollnäs och en härlig wook middag väntade hos Elins föräldrar. På lördagen var det dags för en genomgång av Bollnäs som stad ;) sedan bar det av till lilla Edsbyn för en trevlig middag och förfest för att sedan åter igen åka tillbaka till Bollnäs och den, vid det tillfället, omtalade "Tranan" som jag nu skulle bli invigd till enligt Bollnäsborna. Kvällen till ära konstaterade Elin att jag fick vara Bollnäsbo och eftersom Elin var ett väldigt populärt namn den kvällen, blev mitt namn så småning om även Elin..

Som vanligt när vi är i farten på krogen så ser vi till så att det blir folk på dansgolvet, vilket vi lyckades bra med och efter 4 timmar på dansgolvet (med en paus på en halvtimme då ett band som inte gick att höra vad de sjöng uppträdde) hade jag slut på mina batterier.

Gårdagen blev en lung dag, med ett besök på ett mysigt trädgårdscafé som Elin tyckte vi skulle besöka =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar