tisdag 16 februari 2010

Semlor och bacon

Så vad har jag då lärt mig idag, jo att semlor är gott, att bacon inte går att värma i micron och att det är riktigt trevligt att umgås med vänner =) Vi tar det från början.

Det där med baconen var en stor miss, jag visste inte att att bacon uppträdde på det viset i en micro, de brann bokstavligen upp, röken välde ur min micro och tro det eller ej.. men baconen smälte plasten i matlådan! Kvar låg nå svarta kolnade bitar och en "botten-smält-matlåda", dessutom luktade det brända bacon i hela min lägenhet och jag tror till och med att allt gjort av tyg drog åt sig denna hemska lukt.. så mitt råd till er: Var försiktig när ni hanterar bacon!

Semlorna blev till på grund av den hemska lukten, var ju tvungen att göra något som luktar lite gott och vad passar inte bättre än semlor idag ;) nejdå, det låg faktiskt lite mer planering bakom det...

Vännerna kom nu ikväll och åt semlor med mig, mycket trevligt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar