söndag 20 juni 2010

Baden, Schweiz

Hanna här, rapporterar från ett regnigt Schweiz. Men vi är lyckliga ändå, för här är sååå vackert och grönt och trevligt! Vi kom hit igår efter en lång resa från Marseille, där vi missade lite tåg, eller så gick inget tåg och det blev buss men vi kom fram lyckliga till ett lite soligt schweiz. Vi bor jätte fint hos Elins systers pojväns kompis, hänger ni med?

Idag blev en tur till Zurich, där vi kikat runt lite, men både plånbok och ryggsäck stoppar mig från att köpa saker. Plånbok för att vi måste leva lite snålt och ryggsäck för att jag inte orkar bära på en massa saker, ryggsäcken är mest effektiv i mitt "inte handlade", dock råkade en sjal, t-shirt och en kofta slinka med, fråga mig inte hur.. men det bara blev så liksom.. ;)

Kvällen har vi tillbringat med Elins systers pojvän och hans kompisar, mycket trevlig kväll :D Måste bara säga att vi för en liten stund sedan hittade Schweiziska ägg i kylen, den som varit här och sett dem förstår mig, men shiiit vilka ägg.. ser värre ut än Rudolfs röda mule.. och det ska föreställa ägg!! Vi var tvungen att måla lite till på dessa giftigt röda ägg, så vi hoppas nu att han vi bor hos inte blir allt för förskräckt när han får syn på målade ägg mitt i sommaren! (Detta är nog bara jag och Elin som tycker är enormt roligt..)

Vi fortsätter vår resa, ska se om jag lyckas med lite fler bilder snart.. Ha det bra där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar