lördag 12 juni 2010

Copenhagen

"Tack før att ni føljer med oss på denna sightseeing tur i det underbara, sagolika Køpenhamn", jag kan lova er att vi varit riktigt duktiga turister idag, det var bara midjevæskan och kepsen som saknades! Med kameran i høgsta hugg klev vi på en sån dær sightseeing buss dær man får en guide i ett par lurar sedan ær det bara till att lyckas hænga med på allt "høger och vænster" vilket, speciellt du Jim, vet att jag har stora problem med...

Dock kan jag meddela att "lille havfruen" har tagit semster och befinner sig i China så henne missade vi, men vi fick se en kopia av henne inne på Tivoli. Ja precis, en tur till det berømda Tivoli måste man ju hinna med så dær har vi spatserat runt, inga karuseller før min del, jag ær dålig på det. Å apprå på annat man ska hinna med har vi sprungit hela strøget fram och tillbaka efter en mataffær.. Men det mest fantastiska vi sett idag, det går inte att beskriva med ord, ett litet stælle som heter Christiania. Tænk er det flumigaste hippe-stællet ni kan tænka er gånger tio, rasta flætor, konstverk och hasch och det går ænda inte att førstå. Jag har aldrig sett något liknade, man fick tyværr inte ta kort dær, men vi lyckades smyga lite med kameran så bilder kommer...Nær man gick ut dærifrån då klev man in i EU igen...

Ha det så bra allihopa dær hemma, snart går vårt tåg mot Køln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar