onsdag 16 juni 2010

Marseille


Jag har gatt runt med en rosa kind sen igar, fick en stor chock nar jag sag mig sjalv i spegeln pa morgonen, kinden var knall rosa och hur mycket jag an knuggade gick det inte bort.. tack och lov ar det nastan borta nu! Rosa kind eller inte sa har vi i alla fall nu tagit oss till den franska rivieran och Marseille :)

Igar blev det en tur pa ett stort akvarium som fanns i Paris, ska se om jag lyckas fa in nagra bilder!
Var amrikanska van Kurt, som vi traffade i Paris, planerade att aka med oss hit men biljetten blev for dyr, trakigt nog sa han blev kvar i Paris. Nar vi klev av taget i Marseille letade vi reda pa vart Hostel, vilket tog oss ungefar en timma, yra hons skulle man kunna kalla oss, bast av allt ar att nar vi kommer fram ser vi tagstationen fran Hostlet! Sa med andra ord kan man saga att vi har gjort var seightseeing sjalva, en bit pa vagen fick vi en privat gudie av en `Marseille bo`, trevligt!! :) Hostlet har ar i alla fall en drom, ett lyxhotell jamfort med det i Paris, sa vi ar lyckliga!!

Vi har hunnit upptacka Marseille under dagen, vi har bland annat varit upp till katedralen som ar pa berget ovan staden. Riktigt fin kyrka vill jag lova!

Imorgon satsar vi pa att slappa pa beachen, so nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar