måndag 28 september 2009

Kantareller

Igår tog jag och mamma upp jakten på kantareller igen. Till en början trodde vi att det var slut plockat, att det gått folk före.. men efter ca 2 timmars promenad i skogen fanns det massor precis brevid stigen!! Helt otroligt, ingen som orkat gå dit eller?! ;) Vi hittade en hel del och tillslut ville jag inte plocka mer för jag bara tänkte på berget av svamp som sedan skulle rensas, men det är som svårt att sluta när man kommit igång...och jag hade det jag gjorde igår kväll!

I lördags var vi ute på crossbanan och tittade på KM, och vilken värme det var, härligt! Nu verkar det som att snön är på intåg över landet.

Har varit och shoppat lite nu på eftermiddagen, ska ta och höst-vinter städa balkongen, börjar bli dags att ställa in grillen och slänga de vissna sommarblommorna nu!

Men först ska jag åka och dansa nu!





Höst bland ljusen (ska tillägga att jag plcokade en hel del kottar igår också ;) !)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar