söndag 13 september 2009

Smått och gott från helgen

Det blev lite dejt med målarpenseln i helgen ändå, lördag blev det lite regn, men idag har det varit ett fantastiskt väder =) Nu vill jag att det där huset ska bli klart någon gång!


Det börjar ta sig

Så här kan det se ut på en helt vanlig garage uppfart (7bilar och en motorcykel)


Igår blev en lugn kväll, slog till med lite indisk mat så det blev chiken tikka med ris och så bakade jag Naanbröd till det, skiiit gott om jag får säga det själv. Sedan var det dags att inviga tv:n med med hyrfilm, har ju skaffat telia digital tv och då kan man hyra film direkt på tv:n, väldigt praktiskt för en som mig som alltid glömmer att lämna tillbaka filmerna i tid!


Idag fick jag hjälp av min duktiga bror att hänga upp lampan jag köpt till hallen, det var inte helt problemfritt men jäklar vad vi löste det bra. Pricken över "i:et" var att pappa äntligen kom med spegeln till min hall som han sagt jag skulle få, men när han väl kom då kom han med fel spegel.. men jag klagar inte, för den här spegeln tror jag passade bättre =)

Min nya spegel

Tillbaka till målningen så vill jag bara säga att en sak har jag lärt mig nu, jag klarar inte höjder. När jag står där på ställningen får jag hålla i mig krampaktigt där jag nu kan hålla i, och det gör så ont i mina knän när jag tittar ner haha..


Hittade en bild på skräckupplevelse #1, detta är en så länge värre än att stå på en ställning och måla (det var den lille glada filuren som kikar fram på sidan som lura upp mig)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar