söndag 20 september 2009

Svampskogen

Ingen kan väl ha undgått denna fantastiska söndag! Hösten är bra härlig den med, sen hoppas jag att vintern blir lika bra som den vi hade i fjol med en massa snö =)
Började dagen med lite sovmorgon, sedan en lunch på stan med mina kursare som det så fint heter ju, mycket trevligt att träffa dem och diskutera lite. Efter lunchen bar det av ut i skogen med mamma på jakt efter kantareller, och vi fann dem!! =)Underbart, jag är lite stolt över mig själv att till och med jag hittade hehe. Väl hemma igen var det bara till att greppa den kända målarpenseln IGEN och det har jag nu ägnat eftermiddagen/kvällen åt.

Igår kväll var jag på bio och såg "flickan som lekte med elden", den var jätte bra tycker jag och helt klart värd att se. Men jag kan tänka mig att man får mer ut av filmen om man har läst boken.

Mormor och morfar kom förbi med äppelkaka =)

Dags att rensa svamp nu då, nackdelen med att ha plockat dom, om det finns någon nackdel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar