måndag 12 oktober 2009

Fotoalbum

Foton är väl himla roligt! Tänk så mycket man kan göra med dem och vad roligt det är (tycker i alla fall jag). Jag har alltid tyckt om att göra lite personliga saker och då är ju foton det bästa tänkbara, för vad kan bli mer personligt än foton! När jag var i 10 års åldern gjorde jag nog mina "första foto-saker" då med att göra fotoalmenackor som jag gav bort i julklapp till närmast sörjande, de blev populära och lever än idag (fast själva datumena byts ju ut från år till år). Sedan har jag pysslat ihop det mesta i fotoalbums väg tror jag haha, dels har jag gett mina närmaste vänner och då passade jag på att skriva med en massa historier med bus vi hittat på och klistra in gamla teckningar jag hittat som vi gjort. Det blev himla kul och rörde till en liten tår i ögat. ;) Sedan vart det en hel låååång historia från de tre åren på gymnasiet, där det klistrades in lite olika citat och annat roligt som hände under åren =)

Förra året provade jag att göra en fotoalmenacka för hela året på datorn som man sedan beställer, det blev rent utsagt skit bra! enkelt att flytta om och lägga till under tiden som man gör den. Så nu håller jag på med det här årets fotobok, det är lite pyssel, men det är himla roligt, speciellt när man får resultatet =)




Det finns flera hemsidor där man kan göra fotoalbum på, jag har använt http://www.ifolor.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar