tisdag 27 oktober 2009

Hair on fire

I morse hände mig en grej som inte händer alla mornar precis, hårtorken började brinna. Tack och lov slutade det inte som på bilden nedan. Utan elden kom från stickproppen, ja det kom riktig eld! Det var som på nyår, ni vet en sådan där fyverkeripjäs som heter vattenfall eller något liknande (brukar hjälpa pappa sälja fyverkerier, därav min namnkunnighet på fyverkerier, eller inte) och som sprutar ut eld. Det skådade jag från min toalettvägg imorse. Jag stog där som en fågelholk och fattade först inte vad som hände, "hallå här ska jag torka håret", till sist fick jag så pass mycket vett i huvudet att jag tryckte av hårtorken på knappen, då slutade elden och jag kunde dra ur kontakten! Och tänk vilken tur jag har, det var mammas gamla hårtork, mamma har min, så nu kan jag bara få tillbaka min.. och inte behöver jag köpa någon ny ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar