fredag 9 oktober 2009

Näsan i boken

Tänk vilken vacker höstdag, och jag har haft näsan i "Patientdatalagen" hela dagen. Men faktiskt må jag säga att det har varit rätt intressant läsning (slå mig hårt i huvudet med nått). Imorgon ska det diskuteras med mina kära kursare.

Städningen har kommit på undantag i dag med, här fick jag slå mig själv hårt i huvudet, för jag skulle hellre städa än och sitta och läsa lagar men det är prioritering #1 i helgen.

Men på tal om något helt annat, jag trodde detta var ett stort skämt när jag hörde det första gången och skrattade gott åt synen. Nu när vi börjar närma oss vaccinationstider för denna influensa som härjar jorden över, ska vi (i Sundsvall) "Line:a" (det heter inte kö ens!) upp oss på bergsåkers travbana för att få vaccinationen, jag ser bara ett enda kaos framför mig.. men detta ska bli spännande, jag kommer känna mig som en travhäst där det gäller att ta sig först i mål haha.. sen var min mor så snäll igår och "råkade" informerade mig om att denna spruta visst ska tas intra muskulärt. Hon sa det mer för att hon tyckte det blev lite extra jobb då hon ska ge den, jag tackade för upplysningen och sa att det där hade jag inte velat veta.. så nu vet ni också! ;) hehe

TREVLIG HELG!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar