tisdag 6 oktober 2009

Punkterad historia

I somras fick jag punktering på min bil, jag hade en himla tur, för jag hann precis svänga in på gården. Ända sedan dess har jag bara gått och väntat på att jag ska få en till punktering (var två dåliga däck från början), här kan även tilläggas att min bror punkterade reservdäcket när vi plockade ur det i somras så därför la vi ner ett dubbdäck som nödlösning.

I lördags i alla fall, när jag skulle ha fest bad några av mina kompisar att få låna bilen en sväng in till stan då de glömt spriten (!!) självklart sa jag och de for iväg.. efter ett tag började vi fundera på vart de tagit vägen, vilket vi snart fick höra då några andra komisar anlände.. de hade fått punktering och stog nu och bytte däck i spöregnet. OTUR, de stackarna var de som fick min andra punktering och de lånade bilen i 20 minuter. Men tänk så bra ändå att det var just tre grabbar som kan det där med att meka som körde precis då =)

Men historien om punkteringar är inte klar här. På söndagen när en annan vän kommer säger hon till mig "Hanna, däcket på passagerar sidan ser lite platt ut på din bil", mycket riktigt, här har vi nu den tredje punkteringen.. denna gång har jag inga reservhjul alls.. så jag ringer till bror och ber honom komma med ett däck till mig, samtidigt ber jag han ta med resten av vinterdäcken då jag redan har ett på. Men han tar bara med sig ett. Jag får alltså två dubbdäck och två sommardäck. Varav pappa sedan urbrister, SÅ FÅR DU INTE KÖRA!! det är olagligt.. Jahapp, tänker jag..

Så det var bara till att åka iväg efter resterande däck, så nu kör jag lagligt igen!! och jag vill inte ha nå mer punktering nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar