måndag 27 juli 2009

Höst mys eller höst rusk?

Det gick som en kall kår längs min rygg idag när jag insåg att sommaren faktiskt snart är slut, vart tog den underbara värmen vägen? och natt ljuset? Nu är det mörkt på kvällarna igen ju..
Att få alla dessa höstkataloger gör ju inte saken bättre. Hallå! jag har ju knappt fått ha någon sommar inte vill jag börja tänka på tjocka koftor och höstens färger än.. jag är inte redo.

Men sedan börja jag tänka på att hösten har ju sin charm den med, man får krypa in och tända en massa ljus (jag älskar ljus!) Alla vackra färger på träden och en härlig skogspromenad på jakt efter kantareller (dock är jag ingen duktig svampletare, men jag hittar lagomt så att man får lite i såsen under vintern). Sedan får jag ju träffa alla mina kära klasskamrater igen (tyvärr blir det lite senare än vanligt eftersom vi går på praktik det första vi gör när höstterminen startar). Sedan har vi ju, förhoppningsvis, en härlig vinter med mycket snö och skidåkning framför oss..

så kanske man kan smälta att det snart är höst.. och tack och lov så är vi inte riktigt där

än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar