onsdag 15 juli 2009

sol, vänner och ledigt :)

Idag har jag försökt kombinerat det vackra vädret med att plocka i lägenheten. När man är ledig och det är varmt och skönt, vill man bara inte vara inne.. i alla fall inte jag! 
så jag åkte bort till lägenheten på förmiddagen i väntan på att min vän skulle vakna efter sitt nattskift, vid lunch åkte jag hem för att äta lite och passade på att lägga mig på altanen för att sola och läsa (nackdelen med att plugga är att man inte orkar läsa något under terminerna, jag som alltid läste en massa böcker förr känner mig lite efter på den fronten, nu försöker jag ta ikapp så det blir "Flickan som lekte med elden", alltså är jag väldigt efter ;)).

När jag ligger där och solar så ringer min andra vän som då befinner sig på Tranviken och säger att det regnar där, jag säger att hon är välkommen till "min" varma altan med sol :)

Min första kära vän har samtidigt vaknat efter sitt nattpass, så alltså blev det en trevlig stund i värmen på altanen med goda vänner :D 

Här är köket i lägenheten som jag har stökat på med nu i kväll, snart kanske det börjar bli lite ordning här med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar