torsdag 6 augusti 2009

Askungen

Idag fick jag en liten inblick i hur askungen måste ha känt.. jag fick nämligen ligga på knä och skura sovrummsgolvet med en rotborste, men rent blev det! Mamma och jag färdigställde sovrummet i lägenheten idag, nu är det bara lite små pyssel i det rummet, alltså det roliga kvar! :) Eftersom mamma hjälpte mig, fick jag hjälpa henne och städa huset idag också.. tjänster och gentjänster som man brukar säga ;) Jag har en underbar mamma som hjälper mig så mycket så det är klart man ställer upp och hjälper till :)

Ikväll blev det en mysig fika stund med min "andra Elin" på stan, tänk så härligt varmt det blev igen och vi kunde sitta ute på uteserveringen :)

Nu går jag mot min sista arbetshelg, men jobba in i det sista det ska man göra, kl 21.30 kliver jag av på söndag kväll.

Tips! Om man inte har något land att plantera sallad i, går det lika bra med en större kruka, se så mycket sallad jag fått!! (i den mindre krukan har jag satt ner en sån där sallad man köper på affären i kruka, fungerar bra det med!)
Det här är min så kallade "prova-på-tomat", visst ser den rätt fin ut, men jag vet fortfarande inte om det kommer bli några tomater :PDe här bilderna tog jag igår kväll när jag kom hem, tyckte månen var så vacker bakom molnen, nästan lite kusligt kanske?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar