tisdag 18 augusti 2009

Startskottet har gått

Nu finns ingen återvändå, projekt "Pay back time" (som mamma och pappa så fint kallar det) har satt igång = Måla huset!

Mamma och jag startade igår, nu är det ju så att huset ska inte bara målas, nej min mamma och pappa de byter färg på huset varje gång de målar om, denna gång ska det göras riktigt grundligt. Först har pappa kört med högtryckstvätten, sen ska det skrapas och oljas. Mamma och jag har nu startat med grundfärgen, jag älskar grundfärg! Allt ska vara vitt, enkel match! Men sen ska huset målas med den nya färgen 2 gånger och då blir det en massa pill.. Så ni vet ju vart ni hittar mig den närmaste tiden, fast målad på en vägg på mamma och pappas hus.


Det värsta med målningen är att huset är rätt högt, alltså måste man stå på ställning.. Idag har jag stått på en liten ställning, åh herregud så det pirrar i min mage.. jag är inte gjord för sånt här, det hela fick mig att bli påmind om min skräckupplevelse på Furuvik 2004 då jag blev så gott som upp tvingad i fritt fall (och då är fritt fall på furuvik liten jämfört med lisseberg och grönan!)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar