lördag 29 augusti 2009

Hästar

Jag är lite av en häst-tjej, inte sådär extremt, men rida är något jag gjort sedan jag var liten och tycker jätte mycket om. Men jag hade ett uppehåll på några år efter en smärra olycka där jag bokstavligen flög och sedan såg ut som att jag gått en boxnings match mot Mike Tyson eller liknande.. det var ingen vacker syn ;).

Men sedan fick jag upp ögonen för islandshästar tack vare mamma och vilka underbara hästar det är! Jag var fast! Dock tillåter inte mitt ekonomiska tillstånd som student att jag kan följa med på turerna just nu. Därav har jag ikväll fått åka med middagsmat "långt ut i skogen" till mamma och hennes "ridkompisar" som rider Gustur leden som är en ridled som finns strax utanför Sundsvall. Så jag fick i alla fall klappa lite på hästarna och prata med dem. Men ååh vad jag vill ut på en tur, ska försöka planera in en tur till vintern i fjällen tror jag =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar