måndag 17 augusti 2009

Snö funderingar

Tänk så mörkt det har blivit ute, snart är vi där igen med snö. Men jag ska vara ärlig och säga att jag börjar faktiskt längta efter snön mer och mer. Jag började fundera på vad som är bra med snö och kom fram till det här:

1. Åka slalom!
2. Slipper "flyta" (svettas) bort
3. Inget gräs att klippa (fast här kan jag inte klaga allt för mycket)
4. Inga mygg eller andra jobbiga insekter


Men ska det vara snö så ska det vara rejält, inte en massa snöblask!


Åter till nuet. Igår hade jag två av mina kära vänner på middag, var väldigt trevligt :) och jag lyckades för första gången i mitt liv att misslyckas med min kladdkaka! Helt otroligt.. det blev bara pankaka, men jag skyller på den nya ugnen. Det var tur Jim räddade med sin kladkakka.






Tänkte jag kan bjuda på lite små bilder från lägenheten så här emellanåt, här är fåtöljerna jag fick av mormor och morfar som dom köpte 1954 (viktigt! haha) =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar