söndag 2 augusti 2009

Lite seg..

Så känns det just nu, börjar känna av att man inte sovit så många timmar. Men jag drack inget igår så den segheten slipper jag i alla fall! (jag hör till den kategorin folk som inte dricker så mycket i vanliga fall heller 1. Jag mår bra dagen efter, 2. Jag minns vad jag gjort ;) eller?!)
Det bästa av allt, är att jag ändå har lika kul och jag kan faktiskt dansa nykter. Så så är det med mig.





Igår blev som sagt utgång med Jim och hans trogna muskutörer (ni får heta så, eftersom jag inte kunde säga "vänner" då vi inte ätit gurka och morötter tillsammans en fredag kväll!) trots att tanken inte var det. Var en trevlig kväll och jag fick dansa (då är hanna nöjd). Vid 3 tiden på natten när jag ska bege mig hemmåt ligger/sitter de två muskutörerna på gatan utanför Jims lägenhet och börjar ropa på mig att en av muskutörerna håller på att dö. Nu var det inte fullt så allvarligt, men den ena muskutören låg på backen med en axel ur led (för 7 gången) och kom inte upp. Den andra muskutören tittade glatt på mig och sa att de ringt efter ambulans. Mycket riktigt en ambulans kom strax till undsättning. Här börjar det komiska, om man nu får kalla en ambulans upphämtning komisk..för att göra hela historien bra mycket kortare, så slutar de med att muskutörerna sitter i ambulansen, han med axeln ur led hänger över båren, med lustgas i högsta hugg, samtidigt som han försöker instruera den andra muskutören om hur han ska dra tillbaka axeln åt han, jag och ambulanskillarna (vilka egentligen borde ha varit dom som ska agera :P) vi står utanför och tittar fascinerat (och jag kan inte låta bli att skratta) åt hela spektaklet som äger rum i ambulansen, saken blir inte bättra av att lustgasen gör att rösten på muskutören med axeln ur led låter helt förvrängd..


Vilken syn...

Nej, nu måste jag göra mig iorning inför kvällens middag hos min bäste vän och hennes familj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar